• 1403/07/27 - 08:07
  • - تعداد بازدید: 14
  • - تعداد بازدیدکننده: 14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZHD
در دیدار شورا و شهردار سنندج با استاندار کردستان عنوان شد؛

انتقاد شدید شورای شهر سنندج از اوقاف کردستان

رئیس شورای شهر سنندج گفت: در حالی شهرداری سنندج بیش از 800 میلیارد تومان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد اوقاف به‌خاطر طلب چندمیلیاردی حساب‌های شهرداری را مسدود کرده و مانع از پرداخت حقوق کارگران و پرسنل این نهاد خدمات‌رسان شده است.

به گزارش ارتباطات امور بین‌الملل شهرداری سنندج، بهروز ابراهیم‌آبادی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر با استاندار کردستان اظهار کرد:  درحالی شهرداری سنندج بیش از 800 میلیارد تومان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد و تا این لحظه حساب هیچ کدام از ادارات را مسدود نکرده است، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به خاطر طلب چند میلیاردی، حساب‌های شهرداری را مسدود و مانع از پرداخت حقوق کارگران و پرسنل این نهاد خدمات‌رسان شده است.

رییس شورای شهر سنندج افزود: طرح تفصیلی شهر سنندج باید سه سال پیش نوشته می‌شد اما هنوز برزمین مانده است.

ابراهیم‌آبادی خاطرنشان کرد: در حالی که طرح تفصیلی شهر باید از سوی شورا مصوب و بعد ابلاغ شود، متاسفانه به واسطه بی‌مهری‌های راه و شهرسازی شورای شهر کمترین نقشی در این طرح تفصیلی نداشته است.

ابراهیم‌آبادی به مطالبه 21 هکتاری زمین خالص مسکونی شهرداری سنندج از اداره راه و شهرسازی هم گریزی زد و گفت: این مطالبه هر بار به بهانه‌های مختلف پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: شهرداری سنندج 200 تا 250 میلیارد تومان صدور پروانه مسکن ملی نیز از راه و شهرسازی طلب دارد که پرداخت نشده است.

رییس شورای شهر سنندج تصریح کرد: شهرداری سنندج در مجموع 800 میلیارد تومان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد با وجود اینکه حاضر به پرداخت نبوده‌اند تا این لحظه حساب هیچ اداره‌ای را مسدود نکرده‌ایم و همواره با رویکرد تسامحی برخورد کرده‌ایم.

ابراهیم‌آبادی تصریح کرد: اگر ادارات طلب شهرداری را پرداخت کنند بسیاری از مشکلاتی که امروز دامن شهرداری و شهر را گرفته رفع خواهد شد.

وی با ابراز گلمندی از رفتار اداره کل اوقاف در مسدود کردن حساب شهرداری گفت: مسدود کردن حساب شهرداری از سوی اداره اوقاف موجب شد که حقوق 2 هزار و 500 خانواده کارکنان و کارگران این دستگاه خدمات‌رسان زمین بماند.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت پتروشیمی و نیروگاه سیکل  ترکیبی بخاطر آلایندگی‌های زیست محیطی باید ماهانه 35 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت کند، گفت: تا این مقطع حاضر به پرداخت حق و حقوق شهر نبوده انتظار داریم استاندار استان به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کند.

  • گروه خبری : مالی و اقتصادی
  • کد خبر : 1352
کلمات کلیدی
شیرین مرادی
خبرنگار

شیرین مرادی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

تنظیمات قالب