• 1403/06/02 - 15:52
  • - تعداد بازدید: 143
  • - تعداد بازدیدکننده: 143
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZEB
در نماز جمعه سنندج عنوان شد؛

تقدیر فرماندار از اقدامات توسعه‌ای شهرداری سنندج

فرماندار سنندج با اشاره به بهره‌برداری از چندین پارک بزرگ مقیاس مانند پارک لاوان، روجیار و ...از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج تقدیر کرد و گفت: چندین پارک بزرگ مقیاس و پروژه فضای سبز دیگر توسط شهرداری سنندج و شورا در حال اجراست که بهره‌برداری از آنها وضعیت شهر سنندج در زمینه بهره‌مندی از فضای سبز را نسبت به میانگین کشوری جلو می‌اندازد.

به گزارش ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سنندج، حسن عسکری در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد:  همزمان با هفته دولت که از امروز شروع می‌شود 109 پروژه با اعتباری بالغ بر 326 میلیارد تومان در شهرستان سنندج به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به برکات اربعین در استان و شهر سنندج گریزی زد و گفت: امسال برای سومین سال پیاپی کردستان میزبان زائرین اربعین است و مرز باشماق به عنوان مرز ترددی زوار اربعین توفیق خدمت‌گذاری به زوار را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: اربعین حسینی برکات زیادی به لحاظ مادی و معنوی برای استان ما داشته و اعتبارات خوبی از محل ستاد اربعین برای اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در این استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه حضور زائرین اربعین طی این چند سال موجب رشد قابل توجه در حضور گردشگران و توریست به استان شده است، گفت: با وجود اینکه در سال گذشته اطلاع‌رسانی زیادی در مورد بارش نزولات آسمانی در غرب کشور صورت گرفته بود اما شاهد استقبال قابل توجه مسافرین و گردشگران در ایام تعطیلی در این استان بودیم به گونه‌ای که میزان ورود مسافرین نسبت به مدت زمان مشابه رشدی چندین برابری داشته است.

وی همچنین با تبریک هفته دولت به برخی اقدامات توسعه‌ای در بخش‌های مختلف در استان گریزی زد و گفت: در طول یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی در سطح شهرستان سنندج در حوزه، فرهنگ، عمران، توسعه، اقتصاد و غیره انجام شده است.

عسکری گفت: در طول یک سال گذشته سه انتخابات را همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار کردیم و با همراهی مردم که از عوامل اصلی اجرا و برگزاری انتخابات هستند بدون هیچ مشکلی در کمال صحت و سلامت این انتخابات‌ها برگزار شد.

وی از 6 هزار نفر از عوامل برگزاری انتخابات در این سه دوره تقدیر کرد و افزود: در طول سال گذشته در راستای عمق‌بخشی به حوزه فرهنگی اقدامات خوبی انجام شد که نمونه بی‌نظیر آن برگزاری جشن امت احمد با حضور بیش از 100 هزار نفر از مردم بود و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این مراسم همزمان با هفته وحدت امسال نیز برگزار خواهد شد.

فرماندار سنندج تصریح کرد: یادواره شمس‌قریشی و برنامه‌های متنوع فرهنگی در هفته سنه و موسیقی اقوام ایرانی با حضور 25 گروه از سراسر کشور، جشن هنرهای تجسمی و ...از عمده برنامه های فرهنگی در شهر فرهنگ و هنر سنندج بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم و برنامه‌ها در کنار رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری و معرفی این استان به دیگر نقاط کشور موجب وحدت و برادری هرچه بیشتر در بین مردم این استان به عنوان نماد و الگوی وحدت شده است.

وی به اقدامات عمرانی دولت در شهر سنندج هم گریزی زد و گفت: در زمینه توسعه فضاهای ورزشی و فضای سبز حرکت‌های خوبی در طول یک سال گذشته توسط شهرداری سنندج صورت گرفت.

وی با اشاره به بهره‌برداری از چندین پارک بزرگ مقیاس مانند پارک لاوان، روجیار و ...از اقدامات شورا و شهرداری سنندج تقدیر کرد و  گفت: چندین پارک بزرگ مقیاس و پروژه فضای سبز دیگر توسط شهرداری سنندج و شورا در حال اجراست که بهره‌برداری از آنها وضعیت شهر سنندج در زمینه بهره‌مندی از فضای سبز را نسبت به میانگین کشوری جلو می‌اندازد.

عسکری تصریح کرد: در زمینه توسعه فضای آموزشی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر اتفاقات خوبی افتاده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به زودی چند پروژه مدرسه‌سازی در نقاط حاشیه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای 71 هزار متر مربع روکش و آسفالت در سطح روستاها و آسفالت و بهسازی  15 کیلومتر جاده روستایی گفت: 50 کیلومتر آسفالت جاده‌ای در سطح جاده‌های شهر سنندج انجام شده که نسبت به مدت مشابه رشد قابل توجهی داشته است.

به گفته وی، در حوزه تبدیل اراضی دیم به آبی نیز با صرف 120 میلیارد تومان اعتبار و در توسعه گلخانه 4 هکتار به زیرساخت‌های شهر سنندج با صرف اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان اقدامات خوبی انجام گرفته است.

فرماندار سنندج گفت: 8 هزار و 500 نفر در زمینه مسکن ملی زمین اختصاص پیدا کرده است همانطور که می‌دانید ما در این شهر مشکل زمین داریم که در همین راستا در نقاط مختلف به شهر سنندج الحاق شده که بتوانیم در بحث مسکن ملی پاسخگوی متقاضیان باشیم.

وی تصریح کرد: 90 میلیارد تومان هزینه آبرسانی به برخی روستاهای مشکل‌دار بوده است.

عسکری با بیان اینکه در شهر در حوزه عمران شهری شهرداری شهر سنندج 700 هزار متر مربع آسفالت و لکه‌گیری آسفالت انجام داده، گفت: 150 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان جدول گذاری در معابر شهر انجام شده است.

به گفته وی، اجرای پروژه تقاطع غیرهم سطح میدان محمدی از محل اعتبارات اربعین و پروژه تقاطع غیرهم سطح تکیه و چمن با اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار شهرستانی توسط شهرداری سنندج در حال انجام است.

عسکری با بیان اینکه در سال گذشته 70 میلیارد تومان اعتبار در حوزه اجرای شبکه های ارتباطی در شهر سنندج انجام شده است، گفت: البته با وجود تمام این اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی ما مشکلات زیادی داریم که رفع این مشکلات با همراهی تک تک افراد جامعه میسر می‌شود از کمبودهای موجود عذرخواهی و امیدواریم بتوانیم شاهد رفع تمام تنگناها و مشکلات باشیم.

انتهای پیام

  • گروه خبری : خدمات شهری,عمرانی
  • کد خبر : 1235
کلمات کلیدی
شیرین مرادی
خبرنگار

شیرین مرادی

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

تنظیمات قالب