• 1401/12/11 - 12:02
  • - تعداد بازدید: 1480
  • - تعداد بازدیدکننده: 1472
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZK4
به صورت انفرادی

صعود کارمند شهرداری سنندج به کوه آرارات ترکیه

سامان پیرزاده از کارکنان شهرداری سنندج توانست در یک برنامه ۲ روزه برای دومین بار به صورت انفرادی به کوه آرارات در کشور ترکیه صعود کنند.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهردرای سنندج، سامان پیر زاده از کارکنان شهرداری سنندج بیش از ۲۰ سال است که در رشته کوهنوردی، سنگ نوردی و دیواره نوردی فعالیت می‌کنند.

این ورزشکار سنندجی در قالب صعود زمستانی توانست کوه آرارات در ترکیه را فتح کنند وی تا کنون توانسته در قالب صعودها زمستانی قلل مرتفع ایران از جمله دماوند، سبلان و علم کوه را صعود کند.

سامان پیر زاده اخیرا و در یک برنامه ۲ روزه به کوه آرارات در کشور ترکیه صعود کرد.

این کوهنورد سنندج خواستار حمایت مسئولان و متولیان امر از فعالین رشته‌های ورزشی به ویژه رشته ورزشی کوهنوردی شد و گفت: در صورت حمایت فعالین این رشته ورزشی می‌توانند صعهودی برون مرزی بیشتری را داشته و برای استان افتخار آفرین باشند.

سامان پیرزاده این کوهنورد سنندج افزود: یکی از مشکلات اساسی ما در فعالیت‌های ورزشی نبود آسپانسر و حامی است متاسفانه متولیان امر نیز توجه زیادی به این حوزه ندارند همین امر مانع از فعالیت بیشتر ما شده است.

وی افزود: رشته ورزشی کوهنوردی از رشته‌هاییاست که دراستان ما علاقمندان زیادی دارد اما نبود حامی مانع از فعالیت آنها شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی همواره مسئولان از ورزش به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌ها در سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نام می‌برنند در عمل آنگونه که باید از این حوزه حمایت نمی‌شود و همین مسئله موجب دلسردی ورزشکاران و علاقمندان شده است.

گفتنی است؛ کوه آرارات در شمال شرقی کشور ترکیه (استان آغری) واقع شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

  • گروه خبری : فرهنگی وهنری
  • کد خبر : 100
کلمات کلیدی
شیرین مرادی
خبرنگار

شیرین مرادی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

تنظیمات قالب