• 1402/06/12 - 11:20
  • - تعداد بازدید: 589
  • - تعداد بازدیدکننده: 579
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /Znt
رییس شورای اسلامی شهر سنندج

طلب شهرداری از راه و شهرسازی پرداخت شود/تقدیر اعضای شورای شهر از عملکرد مدیریت شهری

رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: پرداخت طلب ۲۱ هکتار خالص مسکونی شهرداری سنندج از راه و شهرسازی استان پشتوانه مالی شهرداری و حق شهر و شهروندان سنندجی است که در صورت تحقق تحول جدی در اتمام و اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه شهر خواهد داشت.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج، عزت رضائی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر سنندج با استاندار کردستان، اظهار کرد: سنندج شهری صنعتی نیست و شهرداری هم خودکفا نبوده و نیاز به نگاه ویژه از سوی مسئولان دارد.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: عملکرد مدیریت شهری در این دوره موجب رضایتمندی مردم شده است، اقدامات خوبی در سطح شهر در حال انجام است و ادامه این روند نیاز به همراهی و همدلی بیشتر مسئولان دارد.

رضائی عنوان کرد: نایسر با توجه به جمعیت و بار مشکلات باید به صورت ویژه دیده شود و اقدامات توسعه‌ای و عمرانی در این منطقه در گرو اختصاص اعتبار ویژه است.

وی افزود: پرداخت طلب ۲۱ هکتار خالص مسکونی شهرداری سنندج از راه و شهرسازی استان  پشتوانه مالی شهرداری و حق شهر و شهروندان سنندجی است در صورت تحقق تحول جدی در اتمام و اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای خواهد داشت.

مسئولان رفتار شهید رجایی و باهنر را سرلوحه قرار دهند

فرهاد میمنت‌آبادی دیگر عضو شورای شهر سنندج هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: جامعه کردستان بیشتر از هر زمانی در این روزها نیاز به سلوک شهید رجایی و باهنر در رفتار و عملکرد مسئولان دارد.

وی افزود: سرلوحه کار شهید رجایی و شهید باهنر خدمت بی‌منت به مردم بود امیدواریم این رفتار و سیره در بین مدیران و مسئولان ترویج و نهادینه شود.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر سنندج، امام راحل می‌فرمایند من از سلوک شهید رجایی درس گرفته‌ام همه مدیران باید این سخن را فصل و الخطاب رفتار و منش خود در مسیر خدمت به مردم قرار دهند.

میمنت‌آبادی در ادامه با بیان اینکه مرز باشماق کردستان امسال هم برای دومین سال به عنوان مرز و مسیر تردد زوار امام حسین(ع) انتخاب شده است، افزود: حضور زائرین اربعین حسینی در این استان و انتخاب مرز باشماق به عنوان مرز تردد پیاده رو اربعین برکات زیادی برای استان به لحاظ معنوی و مادی داشته است.

وی اضافه کرد: اتفاقات خوبی در حوزه توسعه و عمران به ویژه در زمینه آسفالت معابر در سطح شهر سنندج انجام شده که زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کرده ولی ادامه این روند نیازمند نگاه ویژه مسئولان دارد.

رضایتمندی شهروندان از اقدامات توسعه‌ای در سنندج

فرزاد زارعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این نشست از استاندار کردستان به عنوان الگوی مسئول وحدت‌آفرین نام برد و گفت: امروز شاهد توسعه بیشتر موضوع وحدت و وحدت آفرینی در استان با تلاش‌های دولت سیزدهم هستیم.

به گفته وی، وحدت دولت و مردم زمینه را برای توسعه و آبادانی و عمران هرچه بیشتر در هر کشوری فراهم می کند.

وی با اشاره به رضایتمندی مردم از اقدامات توسعه‌ای انجام شده در سطح شهر از شهردار و تیم مدیریتی شهردار تقدیر کرد و گفت: شروع کارهای بزرگ در مدیریت شهری در شرایط اقتصادی امروز نیاز به همدلی و همراهی هرچه بیشتر دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف در کنار رفع موانع زمینه را برای برداشتن قدم‌های بلندتر در مسیر توسعه استان است.

وی تاکید کرد: چرخه مدیریت شهری نیاز به ریسک دارد و شاید این ریسک در آینده نیز تبعاتی به همراه داشته باشد امیدواریم با وحدت و همدلی بین شورا و شهرداری و حمایت مسئولان و دولتمردان بتوانیم حرکت توسعه ای بزرگی که در شهر سنندج شکل گرفته را ادامه دهیم.

بودجه از مولفه‌های مهم در پیشبرد اهداف توسعه‌ای است

سیف‌الله رضایی عضو شورای شهر سنندج هم در این نشست اذعان کرد: بودجه و اعتبار یکی از مولفه‌های مهم در پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی است.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری پاسخگوی مشکلات و نیازهای شهر نیست، گفت: شهرداری مرکز استان نیاز به نگاه ویژه در زمینه تخصیص اعتبارات دولتی دارد، آبادانی و توسعه نگاه و حمایت کلان را می‌طلبد.

ضرورت تبدیل نایسر باید به شهر

وفا اصلانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر سنندج افزود: اگر بخواهیم در مورد مشکلات شهر سنندج صحبت کنیم نیاز به ساعت‌ها برگزار جلسات داریم.

وی با بیان اینکه بار مشکلات نایسر به اندازه زیادی است که حتی اگر اعتبارات عمرانی کشور را به آن اختصاص دهیم هنوز جا برای کار دارد، گفت: تبدیل نایسر به شهر و جدا کردن آن از سنندج بهترین راهکار برای توجه بیشتر به این ناحیه منفصل شهری است.

برنامه جامع رفع مشکلات نایسر تدوین شود

بهروز ابراهیم‌آبادی دیگر عضو شورای شهر سنندج، هم ثبت شرکت هوایی و تامین هواپیما برای شهر سنندج، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ را از اقدامات ارزشمند و قابل تقدیر استاندار نام برد و گفت: تامین هواپیما قطعا بازخورد قابل توجهی در توسعه بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی استان دارد.

وی اضافه کرد: دست تنها در تلاش هستید و حتی شاهد برخی سنگ اندازی‌ها هستیم کار در چنین شرایطی واقعا قابل تقدیر است.

عضو شورای شهر سنندج با بیان اینکه گرفتن اعتبار برای پروژه هایی که در دولت قبلی نیمه کار به بهره‌برداری رسید کار بزرگ و قابل تقدیر است، افزود: امیدواریم این روند با تلاش هرچه بیشتر ادامه و شاهد اتفاقات بزرگ در حوزه عمران و آبادانی و توسعه اقتصادی استان با توجه به ظرفیت‌های مختلف موجود باشیم.

ابراهیم‌آبادی در ادامه بر توجه ویژه بر نواحی منفصل شهری و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات آن تاکید کرد و گفت: نایسر برای توسعه نیازمند تلاش همه بخش‌ها و دستگاه‌های خدمات است توسعه در این ناحیه بدون ورود دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام نمی‌شود.

به گفته وی، الان تنها شهرداری است که در نایسر مشغول فعالیت است و دیگر دستگاه عملا خود را کنار کشیده‌ و متعهد به خدمت‌رسانی در این ناحیه منفصل شهری نمی‌دانند و این وضعیت بار مشکلات مردم را بیشتر کرده است.

عضو شورای شهر سنندج با بیان اینکه باید برنامه جامع برای رفع مشکلات نایسر تدوین و همه دستگاه‌ها پای کار بیایند، گفت: مردم نایسر مردمان قدرشناس و انقلابی هستند و همواره در عرصه‌های مختلف و حساس در میدان حاضر بوده و شایسته بهترین خدمات هستند.

دیگر اعضای شورای شهر نیز ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان خواستار نگاه ویژه مسئولان ارشد استان به شهر و شهرداری به عنوان نهاد خدمت‌رسان شدند.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : فرهنگی وهنری,عمرانی,مالی و اقتصادی
  • کد خبر : 592
کلمات کلیدی
شیرین مرادی
خبرنگار

شیرین مرادی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

تنظیمات قالب