• 1401/10/25 - 12:04
  • - تعداد بازدید: 1223
  • - تعداد بازدیدکننده: 1219
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZG
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خبر داد

انجام 1410 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش‌نشانی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک هزار و ۴۱۰ عملیات اطفاء حریق و امداد نجات در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۶۰ عملیات اطفاء حریق و ۷۵۰ عملیات مربوط به امداد و نجات بوده است.

به گزارش ارتباطات و امور بین‌ الملل شهرداری سنندج، سهیل فضل وزیری گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه آتش نشانان این سازمان در راستای امدادرسانی به شهروندان در مواقع بروز حوادث یک هزار و ۴۱۰ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را انجام داده‌ اند.

وی اظهار کرد: ۶۶۰ عملیات از این تعداد عملیات انجام شده در ۹ ماهه امسال اطفاء حریق و ۷۵۰ عملیات مربوط به امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: عملیات‌ های اطفا حریق شامل ۷۲مورد مسکونی، ۶ مورد اداری، ۲۱ مورد تجاری و ۱۳ موردصنعتی، ۱۴ مورد انبار، ۷۵ عملیات اطفاء حریق ماشین آلات، ۱۱۷ مورد ضایعات و زباله، ۷ مورد تاسیسات شهری، ۱ مورد مراکز تجمیعی بهداشتی و آموزشی، ۲۹۲ عملیات اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل و ۹ مورد سایر موارد   بوده است.

فضل‌ وزیری در خصوص عملیات‌ های امداد و نجات هم اظهار کرد: سقوط اجسام و ریزش چاه ۱۱ مورد، صید حیوانات موذی و وحشی 340 مورد، ۱۶ مورد خفگی و گازگرفتگی، گیر کردن انگشتر ۲۸ مورد، ۵ مورد چرخ گوشت، سقوط از ارتفاع و ریزش آوار ۱۱ مورد، انفجار گاز ۵ مورد، حبس در آسانسور ۹۸ مورد، تصادفات ۶۷ مورد، محبوس در اماکن ۷۴ مورد، آبگرفتگی و سیلاب ۲۳ مورد و ۴۶ عملیات هم مربوط به سایر حوادث است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال به علت حوادث رخ داده ۱۳۴ شهروند سنندجی مصدوم و متاسفانه ۱۵ نفر هم در این حوادث جان خود را از دست داده‌ اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون در مجموع ۳ هزار و ۹۹۸ نفر زیرپوشش آموزش‌ قرار گرفته‌ اند، گفت: ۲ هزار و ۴۲۰ نفر در مدارس و پیش دبستانی ها، یک هزار و ۳ نفر در ادارات و ارگان‌ ها و ۲۵ نفر مربوط به شرکت‌ های خصوصی بوده است.

به گفته فضل وزیری، در مجموع طی ۹ ماهه امسال ۵۵۰ نفر آموزش درون سازمانی توسط سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ارائه شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی نقاط حادثه‌ خیز و توجه به بحث آموزش به منظور پیشگیری و عکس‌ العمل مناسب در زمان حوادث از اولویت‌ های این سازمان است، گفت: نیروهای آتش‌ نشانی حد و مرزی برای خدمت به مردم قائل نبوده و نیستند.

  • گروه خبری : خدمات شهری
  • کد خبر : 40
کلمات کلیدی
صلاح وکیلی
خبرنگار

صلاح وکیلی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

تنظیمات قالب