En

پنجشنبه 01 آذر 1403

مدیریت برنامه و بودجه

مدیریت برنامه و بودجه

 

معاونت برنامه ریزی و توسعه

  • طراحی و تهیه برنامه های کلی شهرداری اعم از اداری ، مالی ، اجرایی ، خدماتی ،‌عمرانی ، اقتصادی و غیره در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت

  • نظارت بر تهیه و تدوین برنامه های بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت با مشارکت واحدهای ذیربط

  • اقدامات لازم جهت اصلاح ساختار تشکیلاتی شهرداری و واحدهای تابعه

  • اقدامات لازم جهت جهت پویایی شهرداری و سازمانهای وابسته و اصلاح فرآیندهای موجود در آن

  • تهیه و نظارت مستمر بر اجرای بودجه ، متمم بودجه سالیانه شهرداری و تطبیق با برنامه های مصوب و سیاست های شهرداری اعم از تقدیم به مراجع تصویب کننده

  • پیگیری امور مربوط به سیستم های اطلاعاتی ، نرم افزاری و فن آوری های جدید مرکز و به روز نگهداشتن اطلاعات مربوطه و ارایه خدمات لازم در این خصوص به کلیه حوزه های شهرداری

  • انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق

 

مدیریت آموزش، تشکیلات و بهبود روشها

  • بررسی و شناسایی دوره های آموزشی مورد نیاز مدیران و کارکنان شهرداری و نظارت بر اجرای آن در قالب برنامه های آموزشی

  • انجام برنامه های پژوهشی و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی مرتبط با برنامه ریزی شهری و شهرداری

  • برنامه ریزی به منظور برقراری ارتباطات اصولی با سازمانهای تخصصی بین المللی که در زمینه بهبود امور شهر تلاش می کنند

  • تهیه دستور العملهای آموزشی و کارآموزی کارکنان شاغل جهت آشنائی بیشتر با وظایف ، قوانین و ضوابط مورد عمل

  • انجام مطالقات و تحقیقات لازم در راستای وظایف و ماموریتهای شهرداری با هدف تأمین رفاه و آسایش بیشتر و بهتر برای شهروندان متناسب با شرایط جغرافیایی و اجتماعی

  • انجام طرحهای میدانی و پژوهشی در مسائل شهری

  • برنامه ریزی به منظور تعیین نحوه برقراری ارتباط و تعامل بین شهرداری با مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج کشور

  • تهیه و ابلاغ بخشنامه ها و دستور العملهای لازم جهت بهبود روشها و گردش کار واحدهای تابعه و ایجاد هماهنگی و و حدت عمل

  • ارایه خدمات مشورتی در زمینه بهبود سیستمها و روشهای گردش کار به واحدهای تابعه شهرداری و سازمانهای وابسته

  • نظارت و بررسی نحوه گردش کار هر یک از واحد های شهرداری به منظور جلوگیری ازدوباره کاری و تجدید نظر در سیستم و روش های انجام کار درجهت بهبود و بالندگی سازمان

  • تهیه و تنظیم نظام اداری مبنی بر تکریم ارباب رجوع بر اساس سیستم اطلاع رسانی منسجم و پویا

  • انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق